مشحصات مواد لوله پلی اتیلن

 

مشخصات مواد  PE63 - PE80 - PE100لوله پلی اتیلن

آغاز استفاده از لوله هاي پلاستيكي تحت فشار، از حدود سال 1950 ميلادي بود. از جمله كاربري هاي اين لوله ها، انتقال آب، مواد شيميائي، سيالات خنك كننده و گرم كننده، مواد غذائي، دوغابها، گازها، هواي فشرده و سيستمهاي خلأ، چه در روي زمين و چه در زير زمين است. لوله هاي پلي اتيلني تك جداره، از جملة اين لوله پلی اتیلن ها هستند كه مي توان از آنها در فشارهاي بين 2 تا 40 بار، با قطرهاي مختلف استفاده نمود. ويژگيهاي منحصر بفرد لوله هاي پلي اتيلني نسبت به انواع ديگر لوله پلی اتیلن منجر به آن گرديده كه سرعت رشد استفاده از اين محصول در شبكه هاي انتقال و توزيع آب نسبت به ديگر موارد بسيار بيشتر باشد

مزاياي كاربرد لوله پلي اتيلن نسبت به ساير مواد به صورت خلاصه عبارتست از :   

مقاومت مكانيكي مناسب در عين داشتن دانسيته پايين لوله دوجداره پلی اتیلن
    مقاومت شيميايي بالا
    مقاومت سايشي بسيار عالي
    طول عمر مطلوب
    بهداشتي و غير سمي بودن
    فساد ناپذيري
    قابليت حمل ونقل و جابجائي آسان
    تنوع در سايز
    مقاومت بسيار عالي درمقابل زلزله
    انعطاف پذيري بسيار عالي
    مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز
    مصون از زنگ زدگي
    زبري بسيار کم
    قابليت جوش پلاستيک
    عايق صوتي
    عايق حرارتي
    عايق الکتريکي

انواع مواد اولیه مورد استفاده در لوله های پلی اتیلن :

PE 63

این مواد در حال حاضر از رده خارج می باشد و مورد استفاده قرار نمی گیرد .این مواد دارای دانسیته کمی نسبت به مواد جدیدتر بودند و بنابراین دارای وزن و ضخامت بیشتری هستند که هزینه تولید آن را بسیار بیشتر از مواد جدید تر می نماید که عملا استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد .

PE 80 نصب لوله پلی اتیلن

استفاده از مواد جدیدتر با نام تجاری PE 80 پس از آن تولید شد که تولید کنندگان مواد اولیه دریافتند که با افزایش دانسیته مواد می توان در ضخامت و وزن کمتر به مواد اولیه با تحمل فشار بیشتر و قیمت ارزانتر دست یافت .ضمن آنکه با توجه به کاهش ضخامت عملا دبی عبوری به ازای واحد قطر بیشتر از حالت قبل می شد و لذا بسیار به صرفه تر می نمود .

PE 100

مواد PE 100 جزو جدیدترین نوع مواد اولیه می باشد که از نظر مشخصات فیزیکی و عملکردی دارای ویژگیهای منحصر بفردی می باشد که با دانسیته بیشتر و وزن و ضخامت کمتر می تواند فشار بیشتری را نیز تحمل نماید .مواد جدید با توجه به خاصیت ضد اشعه ماورآ بنفش عملا مشکل لوله و اتصالات پلی اتیلن را بر طرف نمود .

مجموعه لوله پلی اتیلن تهران پلاستیک شمس با کادر فنی و مجرب  ، ارائه کننده مشاوره شما مخاطبان گرامی قبل خرید می باشد با ما تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۰

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۲

۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳