لوله پلی اتیلن زه کشی

لوله پلی اتیلن زهکش

 زهکشی در لغت به معنی خارج کردن آب اضافی از زمین می‌باشد که یکی از کارهایی است که تقریبا از دویست سال قبل مرسوم بوده است. آب از زمین بطور طبیعی خارج می‌شود ولی جهت تسریع این عمل از زهکشی  استفاده می‌شود.

مهمترین کاربرد لوله پلی اتیلن زهکشی

یکی ازمهمترین موارد کاربردهای لوله پلی اتیلن زهکشی در اراضی کشاورزی به منظور خارج نمودن آب اضافی حاصل از آبیاری یا بارندگی می باشد که جهت ایجاد توازنی مناسب بین آب و اکسیژن خاک از یک سیستم زهکش زیر زمینی استفاده می‌شود.

سایر کاربردهای لوله پلی اتیلن زهکشی

جهت خارج نمودن سریع آب باران یا آب آبیاری در زمین های ورزشی یا تفریحی زهکشی بهترین روش می‌باشد که با این عمل از آسیب دیدن این زمین‌ها جلوگیری شده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آن رمین‌ها فراهم می‌گردد.

دلایل استفاده از لوله پلی اتیلن زهکش زیر زمینی

آب به عنوان یک ماده حیات بخش درهر جایی که انسان زندگی کند مورد نیاز می باشد. اما زیاد بودن یا ماندن بیش از حد در خلل و فرج خاک باعث به وجود آمدن حالت ماندآبی می شود.

 

در اراضی کشاورزی به منظور خارج ساختن آب اضافه حاصل از آبیاری یا بارندگی
در نتیجه استفاده از یک سیستم لوله پلی اتیلن زهکش زیر زمینی، توازن خوبی بین آب و اکسیژن خاک ایجاد می گردد.این امر باعث بهبود رشد گیاه و در نتیجه افزایش تولید محصول می شود.در اراضی کشاورزی که به دلایل مختلف خاک آنها شور یا قلیایی گردیده است.در اراضی پس از انجام آبشویی نیاز به خارج کردن آب حاوی املاح مضر برای خاک و گیاه می باشد که با لوله های زهکش مشبک انجام می گردد.

اطراف ساختمانها، پل ها، جاده ها

آب زیاد در یک زمان کوتاه می تواند حالت بسیار خطرناکی را در اطراف یک ساختمان و یا پل به وجود آورد.در جاده ها مهمترین عامل تخریب سطح جاده وجود آب اضافه حاصل از بارندگی یا آب زیر سطحی می باشد که عمدتاً در زمستان باعث یخ زدگی سطح جاده می شود. این یخ زدن جدا از به وجود آوردن حوادث مختلف، عامل مهمی در تخریب سطح جاده می باشد.

زمین های ورزشی یا تفریحی

در این گونه زمین ها برای خارج کردن سریع آب باران یا آب آبیاری، لوله پلی اتیلن زهکش بهترین روش می باشد.در نهایت با زهکشی سریع از آسیب به این زمین ها جلوگیری شده و امکان استفاده بیشتر و بهتر از آنها فراهم می گردد.

مجموعه لوله پلی اتیلن تهران پلاستیک شمس با کادر فنی و مجرب  ، ارائه کننده مشاوره شما مخاطبان گرامی قبل خرید می باشد با ما تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۰

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۲

۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳