بررسی میزان تاثیر ضربه قوچ در لوله پلی اتیلن

ضربه قوچ در اثر بستن و یا باز کردن ناگهانی و یا تدریجی شیر تغذیه کننده لوله پلی اتیلن و یا دریچه و یا سوپاپ موجود در قسمت انتهای لوله پلی اتیلن حامل سیال تحت فشار، ایجاد می‌شود که با تغییرات سرعت و تغییر اندازه حرکت همراه و سبب ایجاد یک افزایش فشار و یا کاهش فشار در لوله می‌گردد و بصورت موج منفی و مثبت با سرعتی که به سرعت موج موسوم است در طول لوله پلی اتیلن پیش می‌رود.
مدول الاستیسیته کم در لوله پلی اتیلن باعث توانایی بالای دفع نیروی موج و کاهش تاثیر موج در سیستم می‌شود . شدت موج فشاری در لوله‌ فلزی بخاطر بالا بودن مدول الاستیسیته آنها بیشتر است . بدین ترتیب شدت ضربه قوچ در لوله پلی اتیلن بسیار کمتر در شرایط مشابه در لوله کربن استیل یا لوله چدنی می‌باشد . مقدار فشار ماکزیمم در نزدیکی انتهای لوله پلی اتیلن که شیر فلکه مستقر می‌باشد باید تعیین شود .فشار در انتهای لوله پلی اتیلن زمانی که شیر باز است صفر و به محض بستن آنی شیر فشار آن افزایش خواهدیافت که مقدار آن از فرمول مربوطه قابل محاسبه میباشد.

مجموعه لوله پلی اتیلن تهران پلاستیک شمس با کادر فنی و مجرب  ، ارائه کننده مشاوره شما مخاطبان گرامی قبل خرید می باشد با ما تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۰

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۲

۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳